… despre reparații

Dacă tot am făcut postarea asta test (cum devenim dependenți de jucăriile portabile), mă gândesc că lumea ar arăta ceva mai bine dacă oamenii ar încerca să-și repare neroziile în loc să piardă vremea căutând să le justifice. Asta ca să mai și cugetăm, nu doar să ședem. Că dacă n-aș fi stat să aleg cuvintele, în loc de „nerozii” aș fi scris „nemernicii”. 

Dar uite că le-am ales.

Dacă trecem peste asta, atunci ar mai fi de ales și când a fost vorba despre minciună; pentru că justificările (de care, oricum, nu are nevoie nimeni și care, probabil, nu mai folosesc la mare lucru) dezvăluie clar că a fost sau, dacă n-a fost, atunci este vorba despre o mistificare. Lucru care duce la concluzii generale: înseamnă că mereu a fost vorba despre minciună, totul a fost o înșelătorie și, dacă ar folosi la ceva, poate ar fi interesant de aflat cu ce scop.  Dar se pot face presupuneri. De pildă, minciunile ascund o nemulțumire față de propria persoană, față de propriul statut și, poate, niște complexe și nenumărate frustrări. Am dreptate? Degeaba zic eu că nu e cazul, pentru că nu e cazul, într-adevăr… uite că zic degeaba.

Lasă un răspuns

