De ce Travel e nefrecventabil

Și niciun alt canal tv destinat călătoriilor.

Simplu: nu doar pentru că toate serialele sunt făcute după același tipar, cât – mai ales – pentru frenezia de a prezenta niște locuri doar prin prisma unor stereotipii occidentale. Oricee loc capătă o ștampilă (din două-trei cuvinte, nici alea găsite de ei) și apoi nu merg acolo să descopere și altceva, ci să descopere ștampila: „se potrivește, da?”.

Ăsta e doar unul din cusururi (dacă mă uit bine, sunt două). Un altul, la fel de grav e că toate aceste „călătorii” sunt făcute de niște neici-nimeni sau tanti-la fel, banali, fără farmec, fără haz, fără cultură, fără vocabular. cu un entuziasm isteric și forțat afișat de fiecare dată.

Ca să termin cu Travel: de la o vreme nici măcar nu se mai ostenesc să difuzeze filme „travel”, ci tâmpenii care au cu totul alte tematici: magie, bijuterii, obiecte perdute, aeroportul din Miami – foarte bune pentru orice alt canal care poate înghiți prostii.

Bref, Travel a devenit rapid nefrecventabil.

La fel se întâmplase cu Discovery„travel & living” care, trecând peste faptul că, de cinci ani încoace, zi de zi, vedeai aceleași reluări, apucaseră și ei să planteze în sumar subiecte care nu aveau treabă nici cu travelul, nici cu livingul. Între timp, RCS a luat măsuri și ne-a scăpat de toate posturile Discovery (deși eu îmi făcusem exact tipul de abonament care avea Discovery – dar asta e altă poveste). Au opus propriile lor prostii – la început păreau interesante pentru că erau noi. S-au dovedit la fel de puține și la fel de proaste, acum le vedem în reluare (mă rog, cine are răbdare).

Să revin la Travel.

De ce nu aleg oameni interesanți? Dacă nu-i au, de ce nu merg „pe urmele” unor oameni interesanți? A fost, acum ceva vreme, la History, un serial despre călătoriile lui Dickens. De aici trebuie început…

O să ziceți că ar trebui să mă uit la Travel mix, canal românesc. Am încercat: e plicticos. Textele-s prea lungi, citite monoton, ilustrate îngrozitor (și temele alese, și nivelul sunetului sunt insuportabile).

Mai era o emisiune la Prima tv, „Cu lumea-n cap”. Subțirică: clar făcută „la comanda” unor agenții de voiaj, în care șefii acestor agenții sau reprezentanții lor citesc prost niște texte scrise și mai prost. Și mai rău e că țin textul alături de camera de filmat (ca la prompter), să pară că „vorbesc” natural. Oribil.

Anunțuri

Etichete:

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: