Mare = frumos

Emisiune de cultură, la Trinitas. Gazda, un domn în straie preoțești, (fost) director (și) în Ministerul Culturii. Invitatul – un reputat istoric. Tema este „Colecții și muzee bisericești”. Invitatul vorbește despre icoane vechi, despre obiecte valoroase atât din punct de vedere istoric, cât și estetic, gazda-și aduce aminte, brusc, despre o „agapă frățească , un moment de trăire creștinească, ortodoxă” la care au participat și câțiva cântăreți de muzică „populară”.
Îmi dau seama de câtă trăire creștinească poate fi vorba în timpul unei agape unde vin și cântăreți la modă, așa că ochii-mi cad pe crucea de aur, cât o tabletă generoasă, agățată de un lanț gros cât degetul.
Mă întreb, fără intenția de a supăra pe careva: cine a hotărât dimensiunile acestor „însemne” pentru popi?

P.S. Ieri, la sfințirea unei troițe, cineva spunea, admirând frumusețea troiței: „N-am văzut în viața mea ceva atât de mare!”

Lasă un răspuns

